Modely podnikových procesů
Žánr: Podnikové hospodářství
V podmínkách vysoce konkurenčního prostředí hledají podniky cesty, jak zlepšit ekonomické výsledky, posílit svou konkurenceschopnost a také atraktivitu pro potenciální zákazníky. Jedním z kritérií důvěryhodnosti podniku pro zákazníky jsou dobře fungující podnikové procesy, tj. fungující systémy řízení.Podnikovými procesy, které existují uvnitř organizace (podniku), mezi podnikem a zákazníky nebo mezi podnikem a dodavateli, se zabývá obor procesní organizace. V řadě podniků je však diskuze o organizačních otázkách omezena především na výstavbu organizační struktury a podnikové procesy zpravidla zůstávají stranou. Důsledkem pak je, že podnikové procesy jsou nastaveny chaoticky, dochází k plýtvání pracovními silami, zákazníci jsou nespokojeni kvůli závadám a zpožděním, řídící pracovníci se musí zapojovat do řešení krizí v průběhu realizace zakázek, zaměstnanci pracují pod tlakem a v podmínkách hektického shonu, atd.V posledních dekádách se však v souvislosti s certifikací systémů managementu kvality ISO 9000 v podnicích postupně zavádí pořádek a systémový přístup k podnikovým činnostem. Problematika podnikových procesů tak v mnoha podnicích získává vyšší prioritu.Jednotlivé podnikové procesy jsou v knize zobrazeny na vývojových diagramech. Uvedená metodika zobrazení a popisu procesů je ověřena mnohaletou praxí českých podniků. Publikace umožňuje odhalit problémy, které se vyskytují u podnikových procesů, objasnit příčiny těchto problémů a načrtnout možnosti jejich řešení. Z uvedeného důvodu je kniha určena především vedoucím pracovníkům na střední a vrcholové úrovni managementu ve středních a velkých podnicích, které produkující výrobky nebo poskytující služby, a to v nejrůznějších odvětvích.Rámcový obsahČást I. Teoretické základy1. Procesní organizace v zrcadle literatury2. Rozvoj procesně orientované organizační vědy3. Organizace podnikových procesůČást II. Metodické základy4. Zobrazovací prostředky pro procesy5. Charakteristické rysy podnikových procesů6. Praxe organizace procesůČást III. Přehled a specifikace modelů podnikových procesů7. Přehled procesů8. Specifikace vrcholových řídících procesů9. Specifikace hodnototvorných procesů10. Specifikace podpůrných procesůKolektiv autorůZuzana Čvančarová, Kašík, Křibíková, Macurová, Okruhlica, Šebestová, Šimíková, Vymětal
Načítání recenzí...
Přidat recenzi
Detaily knihy:
